Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Universidad Panamericana
  • Communities & Collections
  • Research Outputs
  • Fundings & Projects
  • Researchers
  • Statistics
  • Feedback
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  1. Home
  2. CRIS
  3. Journals
  4. Revista Panamericana de Pedagogía
  5. Núm. 32 (2021) julio-diciembre
  6. Aprendizaje social en bebés de cero a tres años: incluir la noción de aprendizaje en una guardería en la Bretaña, Francia
 
  • Details
Options

Aprendizaje social en bebés de cero a tres años: incluir la noción de aprendizaje en una guardería en la Bretaña, Francia

Journal
Revista Panamericana de Pedagogía
Publisher
Universidad Panamericana, Escuela de Pedagogía
Date Issued
2021-07-03
Author(s)
Tirado Torres, Jimena
Type
Resource Types::text::Non-primary product
DOI
https://doi.org/10.21555/rpp.v0i32.2266
URL
https://doi.org/10.21555/rpp.v0i32.2266
https://scripta.up.edu.mx/handle/123456789/7156
Abstract
Early childhood is the period from birth to eight years of age and is a unique time of growth when the human brain develops significantly. The author presents findings on the mistrust of the notion of learning at the 0-3 years stage in French nurseries and countervai-ling scientific evidence including Andrew N. Meltzoff, Anne-Sophie Rochegude and Louise Michaud, as well as guidelines from UNESCO, the OECD, laws and decrees particular to France that support the relevance of learning at this stage. It is argued that social or vicarious learning is whereby infants learn simply by observing the behaviour of a social model. Imita-tion probably demonstrates one of the most long-lasting effects on learning and behaviour in early childhood. Finally, the author makes proposals to include the notion of learning in the educational project and pedagogical project in a nursery in France, without being ambitious or limiting the free exploration of the little ones.
Subjects

Aprendizaje social

Aprendizaje vicario

Aprendizaje observaci...

Imitación

Modelos

Guarderías

Primera infancia

Francia

File(s)
Aprendizaje social en bebés de cero a tres años incluir la noción de aprendizaje en una guardería en la Bretaña, Francia.pdf (1.01 MB)
License
Acceso Abierto
URL License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
How to cite
Tirado Torres, J. (2021). Aprendizaje social en bebés de cero a tres años: incluir la noción de aprendizaje en una guardería en la Bretaña, Francia. Revista Panamericana de Pedagogía, (32), 118-134. https://doi.org/10.21555/rpp.v0i32.2266
Table of contents
Introducción -- Fundamentos pedagógicos sobre el aprendizaje en la primera infancia -- Primera infancia -- Aprendizaje y aprendizaje social -- Hallazgos sobre la desconfianza referente a la noción de aprendizaje durante la primera infancia en las guarderías de Francia -- Hallazgo 1: experiencia profesiona -- Hallazgo 2: investigaciones de Sylvie Rayna -- Pertenencias del aprendizaje en la primera infancia, en las guarderpias -- Pautas internacionales y sustento jurídico francés sobre el aprendizaje en la primera infancia -- Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO) -- Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos (OCDE) -- Propuesta de inclusión de la noción de aprendizaje en proyecto educativo y proyecto pedagógico de las guarderías -- Actividades guiadas -- Tarjetero con actividades -- El rol del profesional -- Listado de conductas observables -- Máximas de enseñanza-aprendizaje -- Apéndice

Copyright 2024 Universidad Panamericana
Términos y condiciones | Política de privacidad | Reglamento General

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by - Hosting & support SCImago Lab

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback