Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Universidad Panamericana
  • Communities & Collections
  • Research Outputs
  • Fundings & Projects
  • Researchers
  • Statistics
  • Feedback
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  1. Home
  2. CRIS
  3. Publications
  4. Fotografía vernácula: hacia una definición sintética y elemental
 
  • Details
Options

Fotografía vernácula: hacia una definición sintética y elemental

Journal
Palabra Clave
ISSN
2027-534X
0122-8285
Date Issued
2023
Author(s)
Colorado Nats, Oscar
Escuela de Comunicación - CampCM  
Type
Resource Types::text::journal::journal article
DOI
10.5294/pacla.2023.26.2.3
URL
https://scripta.up.edu.mx/handle/123456789/3753
Abstract
La presente investigación busca responder, a través de una indagación biblio y hemerográfica, la pregunta por cómo ofrecer una definición sintética y elemental de fotografía vernácula, que incluya los elementos comunes presentados en conceptos emanados de autores especializados, galerías y museos interesados por este género iconográfico. Para responder esta pregunta se analizaron 25 definiciones de fotografía vernácula y se escogieron finalmente 13, correspondientes a los últimos diez años, dadas por académicos de reconocido prestigio interesados en este género, como Geoffrey Batchen y Clément Chéroux, o instituciones con acervos de fotografía vernácula, como el Museo de Arte Moderno de Nueva York o las Swann Galleries. El estudio de las definiciones ha permitido encontrar elementos convergentes y divergentes para poder proponer un concepto definitorio e integrador. En las conclusiones se ponen de relieve los retos que implica encontrar una definición sintética y elemental para la fotografía vernácula.
Through a literature/newspaper inquiry, this research seeks to answer the question: How to offer a synthetic elementary definition of Vernacular Photography that includes commonalities in concepts by specialized authors, galleries, and museums interested in this iconographic genre? Twenty-five definitions of Vernacular Photography were analyzed to answer this question, choosing 13 from the last ten years that were issued by prestigious academics interested in this genre, such as Geoffrey Batchen and Clément Chéroux, or institutions with Vernacular Photography collections, such as the Museum of Modern Art in New York or the Swann Galleries. Studying these definitions has allowed us to find convergent and divergent elements to propose an integrating defining concept. The conclusions section highlights the challenges of finding a synthetic elementary definition of Vernacular Photography.

Copyright 2024 Universidad Panamericana
Términos y condiciones | Política de privacidad | Reglamento General

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by - Hosting & support SCImago Lab

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback