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The good, the bad, and the ugly: organizational effectivity in human resources processes

2019 , Gaytán-Jiménez, Guadalupe , López-Hernández, Carlos , Jaqueline Cordero-Estefan

Learning outcomes Students are expected to achieve identify the prerequisites and basic to an institutionalization process; prioritize strategic human resources processes as a basis for the growth of the company; analyze the importance of the stages in human resources management; define the areas of opportunity and their respective action plans; and propose the leadership skills that a leader requires. Case overview/synopsis Tramuntana® is a travel agency that stands out for being a prime service, which is promoted by its own customers. Its founder wishes to institutionalize his company. The main problem in which they face to grow and consolidate is to maintain their human resources, and in which they cannot be retained, and therefore, do not have a solid structure. Complexity academic level Undergraduate and Graduate School of Business and executive education. Supplementary materials Teaching Notes are available for educators only. Please contact your library to gain login details or email support@emeraldinsight.com to request teaching notes. Subject code CSS 1: Accounting and Finance.

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Perfil de un grupo de audiencia universitaria en México según su participación ciudadana, confianza en las instituciones e interacción cívica en los medios en 2017

2019 , GUTIERREZ-RENTERIA, MARIA ELENA , Lea Hellmueller , Santana, Josefina C. , López-Hernández, Carlos , Martha-Guadalupe Pérez-Ayala Madero

Esta investigación de enfoque cuantitativo muestra las singularidades de una audiencia universitaria en México en 2017, medida según su participación cívica, la valoración que da a las instituciones y la actuación interactiva que tiene con los medios respecto a temas sociales y políticos. La población encuestada estuvo formada por 1,195 jóvenes adultos de 23 años de edad promedio y que forma parte de la comunidad universitaria  situada en Jalisco, Ciudad de México y Aguascalientes. Los resultados muestran que la participación offline de capital social fue más significativa que la online. Las instituciones que tuvieron índice aprobatorio fueron las religiosas, las universidades y los medios de comunicación. En este ámbito, existieron diferencias significativas al evaluarlas entre grupos de edad y según el sexo. Esta audiencia tuvo rasgos de ser pasiva y conservadora respecto a su consumo informativo y reflejó apatía para manifestar su opinión en los medios de comunicación del país.