Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Universidad Panamericana
  • Communities & Collections
  • Research Outputs
  • Fundings & Projects
  • Researchers
  • Statistics
  • Feedback
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  1. Home
  2. CRIS
  3. Journals
  4. Revista Panamericana de Pedagogía
  5. Núm. 35 (2023) enero-junio
  6. La práctica asesora normalista la caja negra de la formación inicial docente
 
  • Details
Options

La práctica asesora normalista la caja negra de la formación inicial docente

Journal
Revista Panamericana de Pedagogía
Publisher
Universidad Panamericana, Escuela de Pedagogía
Date Issued
2023
Author(s)
Medel Villafaña, Cecilia
López Contreras, Yolanda
Type
Resource Types::text::Non-primary product
URL
https://scripta.up.edu.mx/handle/123456789/7186
Abstract
The objective of this work is to understand the Normalista Advisory Practice to accompany the degree work in a public normal school in central Mexico. This research is carried out from a hermeneutic study of the narratives of a group of methodological advisors and final grade normal students, during the 2019-2021 school cycles, in the context of the Covid-19 pandemic, and collected through interviews. The relationship between the Methodological Advisor and the Normal Student is studied, in which the intersubjectivity of both is present,and is understood through a metaphor from the performing arts entitled The Black Box of Initial Teacher Training. Studying advisory practice based on hermeneutics gives us the possibility of recovering the dialogue between advisor and student as the axis of meaning and thereby making visible the formative potential of the curricular space of degree work, and redefining the role of the methodological advisor in the normal schools.
Subjects

Asesoramiento

Enseñanza y formación...

Práctica

Título académico

File(s)
35_8 La práctica asesora normalista la caja negra de la formación inicial docente.pdf (347.71 KB)
Versión del editor
License
Acceso Abierto
URL License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
How to cite
Medel Villafaña, C., & López Contreras, Y. . (2022). La práctica asesora normalista la caja negra de la formación inicial docente Revista Panamerican de Pedagogía, (35), 120–134. https://doi.org/10.21555/rpp.vi35.2726
Table of contents
Introducción -- La práctica asesora normalista para el acompañamiento del trabajo de titulación como objeto hermenéutico: posicionamiento teórico-metodológico -- El análisis de las narrativas de las entrevistas -- La Práctica Asesora Normalista como la caja negra de la formación inicial docente -- El escenario de la Práctica Asesora Normalista -- Conclusiones

Copyright 2024 Universidad Panamericana
Términos y condiciones | Política de privacidad | Reglamento General

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by - Hosting & support SCImago Lab

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback