Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Universidad Panamericana
  • Communities & Collections
  • Research Outputs
  • Fundings & Projects
  • Researchers
  • Statistics
  • Feedback
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  1. Home
  2. CRIS
  3. Journals
  4. Revista Panamericana de Pedagogía
  5. Núm. 36 (2023) julio-diciembre
  6. Herramientas tecnológicas: una vía para la inclusión y aprendizaje de las matemáticas en alumnado con discapacidad auditiva
 
  • Details
Options

Herramientas tecnológicas: una vía para la inclusión y aprendizaje de las matemáticas en alumnado con discapacidad auditiva

Journal
Revista Panamericana de Pedagogía
Publisher
Universidad Panamericana, Escuela de Pedagogía
Date Issued
2023
Author(s)
Mendoza Arenas, Luis Javier
Type
Resource Types::text::Non-primary product
URL
https://scripta.up.edu.mx/handle/20.500.12552/7205
Abstract
In the present study, we worked with 49 students (26 women and 23 men) of which two present hearing impairment (1 woman and 1 man) from the Thomas Alva Edison Elementary School in the City of Morelia, Michoacán. The research was qualitative with the objective of applying technological tools for learning mathematics with the participating population. Two digital applications were implemented: Monster Numbers and The King of Mathematics that are oriented to the resolution of basic arithmetic operations (addition, subtraction, multiplication, and division). The results indicate that all the participating students had a fruitful learning in mathematical achievement with the use of technological tools because they were able to solve problems, reason, improve their memory and perform mental calculations in a dynamic, interactive and attractive way for obtaining prizes for the passage of levels in the technological game; achieving in this way the execution of a diversified strategy for the intervention with the population that presents the condition of hearing disability.
Subjects

Discapacidad

Herramientas tecnológ...

Aprendizaje matemátic...

File(s)
36_10 Herramientas tecnológicas una vía para la inclusión y aprendizaje de las matemáticas en alumnado con discapacidad auditiva.pdf (351.12 KB)
Versión del editor
License
Acceso Abierto
URL License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
How to cite
Mendoza Arenas, L. J. . (2023). Herramientas tecnológicas: una vía para la inclusión y aprendizaje de las matemáticas en alumnado con discapacidad auditiva. Revista Panamericana de Pedagogía, (36), 168–179. https://doi.org/10.21555/rpp.vi36.2885
Table of contents
Introducción -- Hallazgos en la investigación sobre el uso de las herramientas tecnológicas, con alumnos en condición de discapacidad auditiva -- Enseñanza de las matemáticas con población sorda -- Método -- Resultados Perspectiva de los padres de familia y el profesorado en el uso de las herramientas tecnológicas -- Aprendiendo con Monster Numbers y El Rey de las Matemáticas -- Discusión y reflexión final

Copyright 2024 Universidad Panamericana
Términos y condiciones | Política de privacidad | Reglamento General

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by - Hosting & support SCImago Lab

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback