Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Universidad Panamericana
  • Communities & Collections
  • Research Outputs
  • Fundings & Projects
  • Researchers
  • Statistics
  • Feedback
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  1. Home
  2. CRIS
  3. Journals
  4. Revista Panamericana de Pedagogía
  5. Núm. 28 (2019) julio-diciembre
  6. Práctica reflexiva colectiva: una experiencia de desarrollo profesoral en educación superior
 
  • Details
Options

Práctica reflexiva colectiva: una experiencia de desarrollo profesoral en educación superior

Journal
Revista Panamericana de Pedagogía
Publisher
Universidad Panamericana, Escuela de Pedagogía
Date Issued
2019-11-30
Author(s)
Camargo Ariza, Katina Isabel
Moreno Herrera, Ana Carolina
Type
Resource Types::text::Non-primary product
DOI
https://doi.org/10.21555/rpp.v0i28.1672
URL
https://doi.org/10.21555/rpp.v0i28.1672
https://scripta.up.edu.mx/handle/20.500.12552/7113
Abstract
Reflective practice as a professional development strategy allows us to envision different work scenarios. One of those is known as Collective Reflective Practice, which permits participants to share their pedagogical experience and/or self-assess their own practice in a context of dialogue that sets the conditions for a reflective peer practice. This paper shows the results of an analysis of a collective reflective practice called «Hablemos docencia» (Let’s Talk about Teaching). An initiative developed by the Universidad del Norte’s Center for Teaching Excellence in Barranquilla, Colombia. In this space, professors from different disciplines have the opportunity to reflect on their teaching practices in a group and collaborative setting. Grounded in insights by Tsangaridou and O’Sullivan (1994), we use a quantitative methodology and ex post facto approach, which characterizes the effect of «Hablemos docencia» on a group of professors.
Subjects

Collective Reflective...

Faculty Development

University Teaching

Higher Education

File(s)
Práctica reflexiva colectiva. Una experiencia de desarrollo profesoral en educación superior.pdf (629.08 KB)
License
Acceso Abierto
URL License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
How to cite
Camaego Ariza, K. I. ., y Camargo Ariza, A. C. (2019). Práctica reflexiva colectiva : una experiencia de desarrollo profesoral en educación superior. Revista Panamericana de Pedagogía, (28), 183-202. https://doi.org/10.21555/rpp.v0i28.1672
Table of contents
Introducción -- La práctica reflexiva como una metodología transformadora -- Una experiencia de práctica reflexiva colectiva en el contexto universitario -- Metodología -- Población y muestra -- Técnicas e instrumentos -- Procedimiento -- Resultados -- Conclusiones

Copyright 2024 Universidad Panamericana
Términos y condiciones | Política de privacidad | Reglamento General

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by - Hosting & support SCImago Lab

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback