Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Universidad Panamericana
  • Communities & Collections
  • Research Outputs
  • Fundings & Projects
  • Researchers
  • Statistics
  • Feedback
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  1. Home
  2. CRIS
  3. Journals
  4. Revista Panamericana de Pedagogía
  5. Núm. 28 (2019) julio-diciembre
  6. Documentos narrativos y práctica reflexiva en la formación de profesores
 
  • Details
Options

Documentos narrativos y práctica reflexiva en la formación de profesores

Journal
Revista Panamericana de Pedagogía
Publisher
Universidad Panamericana, Escuela de Pedagogía
Date Issued
2019-11-30
Author(s)
Anijovich, Rebeca
Cappelletti, Graciela
Type
Resource Types::text::Non-primary product
DOI
https://doi.org/10.21555/rpp.v0i28.1619
URL
https://doi.org/10.21555/rpp.v0i28.1619
https://scripta.up.edu.mx/handle/20.500.12552/7106
Abstract
This research has attempted to relieve, organize, analyze and formulate specific theoretical categories in the framework of the conceptualization of teaching as reflective practice. It focuses on the use of narrative devices: autobiographies and training journals. It has started from the collection of school autobiographies and training journals carried out by the lawyers of the Faculty of Law of the University of Buenos Aires who have studied the Faculty of Legal Sciences. These productions suppose an evaluation of the teaching practice, as a space for the production of knowledge and the recognition of professors as professionals who have implicit theories and experiences that can contribute to the constitution of a systematized base of knowledge about teaching
Subjects

Reflection

Devices

Autobiographies

Training Journals

File(s)
Documentos narrativos y práctica reflexiva en la formación de profesores.pdf (318.45 KB)
License
Acceso Abierto
URL License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
How to cite
Anijovich, R., & Cappelletti, G. (2019). Documentos narrativos y práctica reflexiva en la formación de profesores. Revista Panamericana de Pedagogía, (28), 37-58. https://doi.org/10.21555/rpp.v0i28.1619
Table of contents
La narración: un término en busca de su definición -- La narración acerca de la docencia -- Los dispositivos de formación para la reflexión basados en narraciones -- Diarios de formación y autobiografías en el marco de la formación de docentes en ciencias jurídicas

Copyright 2024 Universidad Panamericana
Términos y condiciones | Política de privacidad | Reglamento General

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by - Hosting & support SCImago Lab

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback