Options
Educación emocional en clave de integración : una aportación a la innovación educativa
Journal
Revista Panamericana de Pedagogía
Publisher
Universidad Panamericana, Escuela de Pedagogía
Date Issued
2019-05-24
Author(s)
Huerta Rivero, María Elena
Type
Resource Types::text::Non-primary product
Abstract
In this paper we describe the need to adapt education to change, in this postmodern panorama. In which, education traditionally has neglected the emotional dimension of the human being. Therefore, a brief description, analysis and contrast of the two approaches to emotional education are made: in the key of regulation and in the key of integration. Subsequently, a reflection of personalized education and on the specific needs of educational innovation in the current Mexican context is made. Finally, a proposal is made from the focus of emotional education in the key of integration for the Mexican context.
License
Acceso Abierto
How to cite
Huerta Rivero, M. E. (2019). Desarrollo socio-afectivo en la educación media superior : el papel del contexto académico. Revista Panamericana de Pedagogía, (27), 169-192. https://doi.org/10.21555/rpp.v0i27.1681
Table of contents
Introducción -- La importancia de la educación emocional -- El enfoque de la educación emocional en clave de autorregulación -- El enfoque de la educación emocional en clave de integración -- Innovación educativa en el contexto del medio actual -- Posibles aportes de la educación emocional en clave de integración para la formación docente