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  4. Revista Hospitalidad ESDAI
  5. Núm. 26, julio-diciembre (2014)
  6. La hospitalidad en el servicio: de la estandarización a la personalización
 
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La hospitalidad en el servicio: de la estandarización a la personalización

Journal
Hospitalidad ESDAI
Publisher
Hospitalidad ESDAI
Date Issued
2014
Author(s)
Vázquez-Gómez, Rosa-Adriana
Escuela Superior de Dirección y Administración de Instituciones  
Type
Resource Types::text::Non-primary product
URL
https://scripta.up.edu.mx/handle/20.500.12552/6706
Abstract
The connection of quality service with factors such as customer satisfaction, customer loyalty and employee satisfaction has given place to multiple research approaches, and has forced us to rethink the traditional concept and components of service. Hence, in light of these new perspectives, features and service components –such as its intangibility, simultaneous production and consumption, impossibility of standardization and its enduring character– are insufficient to analyze the process of provision and customer satisfaction, because we know that offering and receiving a service puts into play mainly human and psychological aspects which impact heavily on the quality of service, main organizational goal and fountain of profit. Services also occur in environments that involve physical components and atmosphere which can likewise result in waiting time and entertainment for clients.
Subjects

Hospitalidad

Industrias de servici...

Orientación al client...

Industrias de servici...

Lealtad del consumido...

Servicio al cliente

Satisfacción en el tr...

Calidad

Empleado de contacto

Personalización

Servicio

File(s)
26_3 La hospitalidad en el servicio de la estandarización a la personalización.pdf (134.19 KB)
Versión del editor
License
Acceso Abierto
URL License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
How to cite
Vázquez Gómez, R. A. . (2014). La hospitalidad en el servicio: de la estandarización a la personalización. HE, (26), 23–37. Recuperado a partir de https://scripta.up.edu.mx/handle/20.500.12552/7002
Table of contents
Los componentes del servicio -- La personalización y la calidad en el servicio -- Un punto clave: la satisfacción de los empleados de contacto -- Orientación al cliente -- Los “encuentros del servicio”: sello distintivo de las organizaciones -- Consideraciones finales

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