Options
La producción de videojuegos en La Habana durante el 2019. ¿Una industria en construcción?
Journal
Revista Panamericana de Comunicación
Publisher
Universidad Panamericana, Escuela de Comunicación
Date Issued
2023
Author(s)
López García, Hamlet
Fernández Hernández, Carlos
Rodríguez, Fidel Alejandro
Pérez Piloto, Amanda
Type
Resource Types::text::Non-primary product
Abstract
The article aims to diagnose the state of the video game industry in the city of Havana. To this end, it gathers information through interviews to some pro-ducers and analyzes documentary information during 2019, the year covered by this article. Among the main results, it is found that although it is not possible to speak of the presence of an industry, there is a window of opportunity for its promotion. The article concludes with some references to what happened after the year of the study and a set of policy suggestions.
License
Acceso Abierto
How to cite
López García, H. ., Fernández Hernández, C. ., Rodríguez, F. A. ., & Pérez Piloto, A. . (2022). La producción de videojuegos en La Habana durante el 2019. ¿Una industria en construcción?. Revista Panamericana De Comunicación, 4(2), 45–56. https://doi.org/10.21555/rpc.v4i2.2705
Table of contents
Introducción -- El videojuego. Una definición y situación de su industria a nivel global -- Producción de videojuegos en la habana. Contexto, principales actores y políticas -- Conclusiones