Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Universidad Panamericana
  • Communities & Collections
  • Research Outputs
  • Fundings & Projects
  • Researchers
  • Statistics
  • Feedback
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  1. Home
  2. CRIS
  3. Journals
  4. Revista Panamericana de Pedagogía
  5. Núm. 32 (2021) julio-diciembre
  6. Formación docente para una enseñanza inclusiva : estudio de caso : Universidad de Colima
 
  • Details
Options

Formación docente para una enseñanza inclusiva : estudio de caso : Universidad de Colima

Journal
Revista Panamericana de Pedagogía
Publisher
Universidad Panamericana, Escuela de Pedagogía
Date Issued
2021-07-03
Author(s)
Márquez Cabellos, Norma Guadalupe
Jiménez García, Sara Aliria
Moreles Vázquez, Jaime
Type
Resource Types::text::Non-primary product
DOI
https://doi.org/10.21555/rpp.v0i32.2259
URL
https://doi.org/10.21555/rpp.v0i32.2259
https://scripta.up.edu.mx/handle/20.500.12552/7152
Abstract
The present research aims to describe and analyze teacher training for inclusive teach-ing in four educational programs of Education Dependence Higher (DES) Pedagogy of the University of Colima, Mexico. The work was carried out through a documentary analysis of the corresponding curricular programs. The results show that teacher training for inclu-sive teaching is strengthened when the curricular bases of these degrees include subjects that address values, dilemmas, exercises and content around inclusion to intervene in their pedagogical practice with a population with disabilities, disorders, outstanding skills or in situations of vulnerability. We conclude that these teachings are not yet explicit enough in three of the four undergraduate degrees and their learning is even ignored.
Subjects

Teacher training

Inclusive teaching

Educational inclusion...

File(s)
Formación docente para una enseñanza inclusiva. Estudio de caso. Universidad de Colima.pdf (4.27 MB)
License
Acceso Abierto
URL License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
How to cite
Márquez Cabellos, N. G., Jiménez García, S. A., y Moreles Vázquez, J. (2021). Formación docente para una enseñanza inclusiva : estudio de caso : Universidad de Colima. Revista Panamericana de Pedagogía, (32), 43-59. https://doi.org/10.21555/rpp.v0i32.2259
Table of contents
Introducción -- Hallazgos en la investigación sobre formación y profecionalización docentes en inclusión -- La formación docente en instituciones de educación superior -- Metodología -- Resultados -- Discusión y reflexiones finales

Copyright 2024 Universidad Panamericana
Términos y condiciones | Política de privacidad | Reglamento General

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by - Hosting & support SCImago Lab

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback