Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Universidad Panamericana
  • Communities & Collections
  • Research Outputs
  • Fundings & Projects
  • Researchers
  • Statistics
  • Feedback
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  1. Home
  2. CRIS
  3. Journals
  4. Revista Panamericana de Pedagogía
  5. Núm. 29 (2020) enero-junio
  6. Experiencia de reflexión sobre el Portafolio de desempeño pedagógico (PDP) en la evaluación del docente en Chile
 
  • Details
Options

Experiencia de reflexión sobre el Portafolio de desempeño pedagógico (PDP) en la evaluación del docente en Chile

Journal
Revista Panamericana de Pedagogía
Publisher
Universidad Panamericana, Escuela de Pedagogía
Date Issued
2020-01-26
Author(s)
Vidal Sepúlveda, Paola
Nocetti-de-la-Barra
Type
Resource Types::text::Non-primary product
DOI
https://doi.org/10.21555/rpp.v0i29.1613
URL
https://doi.org/10.21555/rpp.v0i29.1613
https://scripta.up.edu.mx/handle/20.500.12552/7120
Abstract
Public policy points to an evaluation process with a formative nature, but there is not enough research in this regard and therefore, the objective of the study was to describe the experience of reflection in the framework of the development of the portfolio of pedagogical performance (PDP) in teachers of public establishments in the commune of Santiago, Chile. The study was interpretive, particularly a case study, in which teachers selected by intentional sampling participated. Semi-structured interviews were developed, which were subjected to a content analysis. The results show impeding conditions for personal and institutional reflection. Less facilitating conditions for reflection were identified and it is concluded that there are more conditions that limit reflection and also, it could be noted that the formative function of this teaching evaluation is not fulfilled.
Subjects

Teacher evaluation

Reflexive practice

Teachers in service

File(s)
Experiencia de reflexión sobre el Portafolio de desempeño pedagógico (PDP) en la evaluación del docente en Chile.pdf (310.83 KB)
License
Acceso Abierto
URL License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
How to cite
Vidal Sepúlveda, P., y Nocetti de la Barra, A. (2020). Experiencia de reflexión sobre el Portafolio de desempeño pedagógico (PDP) en la evaluación del docente en Chile. Revista Panamericana de Pedagogía, (29), 133-154. https://doi.org/10.21555/rpp.v0i29.1613.
Table of contents
Antecedentes teóricos conceptuales -- Contexto y génesis del sistema de evaluación -- La evaluación de desempeño docente -- Evaluación de desempeño docente en contextos internacionales -- Modelo de evaluación de desempeño en Chileno -- Disposiciones de la Evaluación de Desempeño Docente -- La practica reflexiva en la EDD -- Metodología -- Resultados -- Hallazgos y discusión

Copyright 2024 Universidad Panamericana
Términos y condiciones | Política de privacidad | Reglamento General

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by - Hosting & support SCImago Lab

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback