Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Universidad Panamericana
  • Communities & Collections
  • Research Outputs
  • Fundings & Projects
  • Researchers
  • Statistics
  • Feedback
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  1. Home
  2. CRIS
  3. Journals
  4. Revista Panamericana de Pedagogía
  5. Núm. 28 (2019) julio-diciembre
  6. Aprendizaje reflexivo en el marco de las prácticas en alternancia en el grado de educación primaria en la UIC Barcelona
 
  • Details
Options

Aprendizaje reflexivo en el marco de las prácticas en alternancia en el grado de educación primaria en la UIC Barcelona

Journal
Revista Panamericana de Pedagogía
Publisher
Universidad Panamericana, Escuela de Pedagogía
Date Issued
2019-12-30
Author(s)
Vidal Raméntol, Salvador
Type
Resource Types::text::Non-primary product
DOI
https://doi.org/10.21555/rpp.v0i28.1663
URL
https://doi.org/10.21555/rpp.v0i28.1663
https://scripta.up.edu.mx/handle/20.500.12552/7107
Abstract
This article describes the process experienced by future primary education teachers at UIC Barcelona. Teachers’ practices are a fundamental piece in the career to obtain an undergraduate degree in Primary Education. Within the alternation theoretical framework students at UIC Barcelona, are distributed in different schools, after a few weeks of theory and practice in the university classroom. While being in their school placements, they take notes with an observation rubric about those aspects that most interest them in the teaching and practice of Mathematics. After returning to the university classroom, a reflective work is done (Fuertes, 2016), bearing in mind that reflection, observation and analysis are basic tools that allow us to build knowledge (Korthagen, 2001, Schön, 1998).
Subjects

Alternation training

Mathematics

Observation rubrics

Reflective practice

File(s)
Aprendizaje reflexivo en el marco de las prácticas en alternancia en el grado de educación primaria en la UIC Barcelona.pdf (258.57 KB)
License
Acceso Abierto
URL License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
How to cite
Vidal Raméntol, S. (2019). Aprendizaje reflexivo en el marco de las prácticas en alternancia en el grado de educación primaria en la UIC Barcelona. Revista Panamericana de Pedagogía, (28), 59-68. https://doi.org/10.21555/rpp.v0i28.1663
Table of contents
Introducción -- Objetivos y metodología -- Conclusiones

Copyright 2024 Universidad Panamericana
Términos y condiciones | Política de privacidad | Reglamento General

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by - Hosting & support SCImago Lab

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback