Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Universidad Panamericana
  • Communities & Collections
  • Research Outputs
  • Fundings & Projects
  • Researchers
  • Statistics
  • Feedback
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  1. Home
  2. CRIS
  3. Journals
  4. Revista Panamericana de Comunicación
  5. Año 5, No. 1. enero-junio (2023)
  6. La comunicación de la colección Join Life (2022) en tiendas físicas de Zara Barcelona, etiquetas y ficha de producto web
 
  • Details
Options

La comunicación de la colección Join Life (2022) en tiendas físicas de Zara Barcelona, etiquetas y ficha de producto web

Journal
Revista Panamericana de Comunicación
Publisher
Universidad Panamericana, Escuela de Comunicación
Date Issued
2023
Author(s)
Regadera González, Elisa
Type
Resource Types::text::Non-primary product
URL
https://scripta.up.edu.mx/handle/123456789/6458
Abstract
The communication that fashion brands make about sustainability is today more questioned than ever. The new proposal for a Directive of the European Commission -Green Claims Directive-, will mark a before and after for many companies, as it aims to warn about various communication practices that confuse the consumer, including labels:;to show a sustainable label that is not based on a certification or is not established by public authorities, constitutes an unfair competition practice in all circumstances” (Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council on substantiation and communication of explicit environmental claims, 2023).In this article we will analyze the sustainability communication carried out by Inditex-specifically, its Join Life collection, distinguished as the most sustainable-, both in its Sustainability Policy and
Subjects

Join Life

File(s)
Localization strategies in fashion influencer marketing an exploratory study.jpg (551.7 KB)
Versión del editor
License
Acceso Abierto
URL License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
How to cite
https://doi.org/10.21555/rpc.v5i1.2865
Table of contents
1. La sostenibilidad en la industria de la moda y su comunicación -- 2. Inditex y la sostenibilidad: política y hoja de ruta -- 2.1. Política de sostenibilidad de INDITEX (2015-2022) -- 2.2. Hoja de Ruta hacia la sostenibilidad (Memorias 2021 y 2022, web 2023) -- 2.2.1. Hoja de Ruta hacia la sostenibilidad (Memoria Inditex, 2021) -- 2.2.2. Hoja de Ruta hacia la sostenibilidad (Memoria Inditex, 2022) -- 2.2.3. Hoja de Ruta hacia la sostenibilidad (Página web Inditex, 2023) -- 3. La etiqueta “Join life” -- 4. Metodología -- 4.1. Comunicación de la sostenibilidad y de la colección Join Life en tiendas y etiquetas físicas de Zara Barcelona -- 4.1.2. Breve entrevista a empleados/as y/o responsable de las tiendas -- 4.1.3. Análisis de la información contenida en las etiquetas de nueve prendas -- 4.2. Análisis del contenido de la ficha de producto web sobre las mismas nueve prendas seleccionadas de las tiendas -- 4.3. Comparativa entre el contenido de las etiquetas y el de la ficha de producto web de las prendas analizadas -- 5. Resultados del trabajo de campo -- 5.1. Comunicación de la sostenibilidad en tiendas y etiquetas físicas de Zara y de la colección Join Life -- 5.1.1. Soportes y canales comunicativos encontrados en las tiendas Zara -- 5.1.2. Breve entrevista a los empleados/as y/o responsables de las tiendas Zara -- 5.1.3. Análisis de la información contenida en las etiquetas de nueve prendas de la colección Join Life -- 5.3. Análisis del contenido de la ficha de producto web de las 9 prendas seleccionadas (las mismas de las etiquetas de las tiendas) -- 5.4. Comparativa entre el contenido de las etiquetas y el de la ficha de producto web de las prendas analizadas. -- 6. Conclusiones

Copyright 2024 Universidad Panamericana
Términos y condiciones | Política de privacidad | Reglamento General

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by - Hosting & support SCImago Lab

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback