Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Universidad Panamericana
  • Communities & Collections
  • Research Outputs
  • Fundings & Projects
  • Researchers
  • Statistics
  • Feedback
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  1. Home
  2. CRIS
  3. Journals
  4. Tópicos. Revista de Filosofía
  5. (1999) Núm. 17
  6. Rhetoric on sale : discourse strategies in supermarket interactions
 
  • Details
Options

Rhetoric on sale : discourse strategies in supermarket interactions

Journal
Tópicos
ISSN
2007-8498
Publisher
Universidad Panamericana. Facultad de Filosofía
Date Issued
1999
Author(s)
Cortini, Michela
Type
Resource Types::text::journal::journal article
DOI
https://doi.org/10.21555/top.v17i1.367
URL
https://scripta.up.edu.mx/handle/20.500.12552/5234
Abstract
Este artículo intenta describir, en términos conversacionales y retóricos, qué ocurre en las interacciones ordinarias que tienen lugar en supermercados italianos. Mostramos cómo algunas rutinas conversacionales pueden concebirse como retórica oculta. Al hacer esto, seguimos algunos académicos franceses, tales como Anscombre y Ducrot, quienes reinventan la relación entre información y retórica, dando a la última un significado más extenso. La investigación, a través de la información natural, muestra cómo la manera en que algo es dicho y su uso en cierto contexto produce el significado.
Subjects

Retórica

Estrategias de discur...

Interacciones

Significado

Lenguaje

File(s)
Main Article: Versión del editor (937.69 KB)
License
Acceso Abierto
URL License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
How to cite
Cortini, M. (1999). Rhetoric on sale. Discourse strategies in supermarket interactions. Tópicos, Revista De Filosofía, 17(1), 9–31. https://doi.org/10.21555/top.v17i1.367
Table of contents
1. Some methodological outlines -- 1.1 What Conversation Analysis actually is -- 2. Business transaction between Encounter-type and Talk-type -- 2.1 Types of customers -- 3. Social Rituals and their rhetorical meaning -- 3.1 Greetings -- 3.2 Closing sequences -- 4. Requiring -- 5. Paying -- Conclusion

Copyright 2024 Universidad Panamericana
Términos y condiciones | Política de privacidad | Reglamento General

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by - Hosting & support SCImago Lab

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback