Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Universidad Panamericana
  • Communities & Collections
  • Research Outputs
  • Fundings & Projects
  • Researchers
  • Statistics
  • Feedback
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  1. Home
  2. CRIS
  3. Journals
  4. Revista Hospitalidad ESDAI
  5. Núm. 15, enero-junio (2009)
  6. Una apuesta por la auténtica educación de la mujer.
 
  • Details
Options

Una apuesta por la auténtica educación de la mujer.

Journal
Hospitalidad ESDAI
Publisher
Hospitalidad ESDAI
Date Issued
2009
Author(s)
Bel Bravo, María Antonia
Type
Resource Types::text::Non-primary product
URL
https://scripta.up.edu.mx/handle/20.500.12552/6622
Abstract
This article places a stake on an education respectful of personal identity: female/male identity. It is understood that an egalitarian vision of both genders, such as is sustained by first wave feminism, will never be able to provide an answer to modern society challenges.
Subjects

Educación de la mujer...

Identidad femenina

Identidad de género e...

Feminismo

Derechos de la mujer

Mujeres - Empleo

Trabajo de la mujer

Sexismo en la educaci...

Sexismo en educación ...

File(s)
15_1 Una apuesta por la auténtica educación de la mujer.pdf (587.06 KB)
Versión del editor
License
Acceso Abierto
URL License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
How to cite
Bel Bravo, M. A. . (2009). Una apuesta por la auténtica educación de la mujer. HE, (15), 7–22. Recuperado a partir de https://scripta.up.edu.mx/handle/20.500.12552/6899
Table of contents
Introducción -- Una educación sexuada -- Una idea de persona -- Un mercado laboral sexista -- A modo de conclusión

Copyright 2024 Universidad Panamericana
Términos y condiciones | Política de privacidad | Reglamento General

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by - Hosting & support SCImago Lab

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback